Czy warto mieć podpisaną umowę SLA?

Powiązane firmy w katalogu

Hotel Hetman
Hotel Hetman składa się z 68 pokoi, które są doskonale wyposażone oraz w pełni komfortowe. Każdy z nich posiada klimatyzację, co znacznie uprzyjemnia pobyt w upalne dni. W hotelu dostępny jest podziemny parking, bagażownia, sejf, a
NeoVinci Medyczne Platformy Edukacyjne
NeoVinci to nowoczesna firma specjalizująca się w projektowaniu i realizacji rozwiązań dla farmacji i medycyny. Przedsiębiorstwo koncentruje działalność na przygotowywaniu strategii, które poskutkują podniesieniem kompetencji kadry
AD.Drągowski
AD.Drągowski to warszawska firma, która świadczy w pełni profesjonalne usługi w zakresie obrotu nieruchomościami, zapewniając pomoc w czasie kupna, sprzedaży oraz wynajmu danego lokalu. Działalność instytucji to jednak nie tylko
BBHome
BBHome to firma zajmująca się sprzedażą markowych mebli, dekoracji oraz dodatków służących do tworzenia pełnych, doskonale skomponowanych aranżacji wnętrz. Ta istniejąca na rynku od kilkunastu lat instytucja posiada w swojej

Czy warto mieć podpisaną umowę SLA?

Umowa SLA powoli staje się standardem wśród firm, którym zależy na usługach wysokiej jakości. To rodzaj zabezpieczenia, dzięki któremu klient decydujący się na daną usługę ma pewność, że na wypadek awarii będzie miał zagwarantowane wsparcie w naprawie błędu, w określonym terminie.

Co zawiera umowa SLA?
Termin SLA to skrót od angielskich słów Service Level Agreement, które stosowane są w odniesieniu do gwarantowanej jakości świadczonych usług. Innymi słowy, taka umowa określa na jakich warunkach i na jakim poziomie dostawca będzie realizował usługi. Takie umowy są najczęściej stosowane w branży usług informatycznych, gdzie pewne systemy często dopiero na etapie eksploatacji wykazują gdzie potrzebna jest optymalizacja.
Każda umowa tego typu wygląda inaczej, ponieważ warunki są zazwyczaj negocjowane pomiędzy stronami. Na przykładzie Argonium - Agencja Interaktywna ,  która oferuje taki rodzaj umów swoim klientom, można jednak wyszczególnić kilka najważniejszych elementów. Umowa SLA obejmuje takie aspekty jak tryb monitorowania i raportowania. Bardzo istotny jest również czas reakcji na awarię oraz czas naprawy błędu. Umowa powinna również w jasny sposób określać sposób zgłaszania awarii, a także zakres wsparcia, który zapewnia dostawca.

Dlaczego warto mieć umowę SLA?
Firmy, które decydują się na podpisanie umowy SLA, zazwyczaj chcą mieć pełne wsparcie, aby skoncentrować uwagę na głównej działalności biznesowej, nie martwiąc się resztę.
Wystarczy zgłosić awarię dostawcy, a ten w określonym w umowie terminie zajmie się jej naprawą. Brak takiej umowy może skutkować długim oczekiwaniem w kolejce zgłoszeń i brak pewności, że znajdzie się ktoś, kto skutecznie usunie błąd. Nie warto również zapominać o tym, że taka naprawa bez umowy SLA może być bardzo kosztowna. Nie chodzi tylko o koszty wynikające z naprawy awarii, ale również takie które możemy ponieść z uwagi na niedostępność usługi przez dłuższy czas, np. sklepu internetowego, który w tym czasie mógłby generować zysk.

Komentarze odwiedzających (2)

Sabina 2021-09-17 91.223.64.111.92
Czy podpisanie takiej umowy, wiąże się z dodatkowymi kosztami?

Ocena

5
Paweł 2021-09-08 91.223.64.111.54
Umowa SLA to w zasadzie określenie warunków współpracy, ale też zabezpieczenie w awaryjnych sytuacjach. Moim zdaniem, warto mieć taką umowę.

Ocena

5