Czy warto mieć podpisaną umowę SLA?

Powiązane firmy w katalogu

Centrum Rekreacyjno-Sportowe m. st. Warszawy w Dzielnicy Bielany
Centrum Rekreacyjno-Sportowe m. st. Warszawy w Dzielnicy Bielany to instytucja, której głównym celem jest rozwijanie kultury fizycznej, szczególnie wśród dzieci oraz młodzieży. Zajmuje się organizacją zajęć
Interium
Interium to firma, która zajmuje się sprzedażą wysokiej jakości mebli, lamp oraz dodatków. Każdy z oferowanych produktów pochodzi od renomowanej marki, co stanowi gwarancję trwałości oraz solidnego wykonania
Ośrodek Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Bemowo
Ośrodek Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Bemowo świadczy kompleksowe usługi w zakresie sportu i rekreacji, między innymi poprzez organizację zajęć sportowych, zawodów oraz imprez rekreacyjnych, popularyzację sportu oraz
BBHome
BBHome to firma zajmująca się sprzedażą markowych mebli, dekoracji oraz dodatków służących do tworzenia pełnych, doskonale skomponowanych aranżacji wnętrz. Ta istniejąca na rynku od kilkunastu lat instytucja posiada w swojej

Czy warto mieć podpisaną umowę SLA?

Umowa SLA powoli staje się standardem wśród firm, którym zależy na usługach wysokiej jakości. To rodzaj zabezpieczenia, dzięki któremu klient decydujący się na daną usługę ma pewność, że na wypadek awarii będzie miał zagwarantowane wsparcie w naprawie błędu, w określonym terminie.

Co zawiera umowa SLA?
Termin SLA to skrót od angielskich słów Service Level Agreement, które stosowane są w odniesieniu do gwarantowanej jakości świadczonych usług. Innymi słowy, taka umowa określa na jakich warunkach i na jakim poziomie dostawca będzie realizował usługi. Takie umowy są najczęściej stosowane w branży usług informatycznych, gdzie pewne systemy często dopiero na etapie eksploatacji wykazują gdzie potrzebna jest optymalizacja.
Każda umowa tego typu wygląda inaczej, ponieważ warunki są zazwyczaj negocjowane pomiędzy stronami. Na przykładzie Argonium - Agencja SEO ,  która oferuje taki rodzaj umów swoim klientom, można jednak wyszczególnić kilka najważniejszych elementów. Umowa SLA obejmuje takie aspekty jak tryb monitorowania i raportowania. Bardzo istotny jest również czas reakcji na awarię oraz czas naprawy błędu. Umowa powinna również w jasny sposób określać sposób zgłaszania awarii, a także zakres wsparcia, który zapewnia dostawca.

Dlaczego warto mieć umowę SLA?
Firmy, które decydują się na podpisanie umowy SLA, zazwyczaj chcą mieć pełne wsparcie, aby skoncentrować uwagę na głównej działalności biznesowej, nie martwiąc się resztę.
Wystarczy zgłosić awarię dostawcy, a ten w określonym w umowie terminie zajmie się jej naprawą. Brak takiej umowy może skutkować długim oczekiwaniem w kolejce zgłoszeń i brak pewności, że znajdzie się ktoś, kto skutecznie usunie błąd. Nie warto również zapominać o tym, że taka naprawa bez umowy SLA może być bardzo kosztowna. Nie chodzi tylko o koszty wynikające z naprawy awarii, ale również takie które możemy ponieść z uwagi na niedostępność usługi przez dłuższy czas, np. sklepu internetowego, który w tym czasie mógłby generować zysk.

Komentarze odwiedzających (0)

Napisz swoją opinie w komentarzu

Twoja ocena całościowa:

Zobacz również

Opaczewska 43
Oceń firmę
pierwszy
Brak opinii
Klinika Medycyny Estetycznej Estetica Nova
Al. Jerozolimskie 200 Włochy
Oceń firmę
pierwszy
Brak opinii
Rad-Pol Tkaniny w Warszawie
Marszałkowska 58
Oceń firmę
pierwszy
Brak opinii
Bracia Strzelczyk
Al. Jerozolimskie 96 Ochota
1 opinie
Imeso
Al. Jerozolimskie 247 Ochota
Oceń firmę
pierwszy
Brak opinii
Przyczepą przez Świat - wynajem przyczep
Kłopotowskiego 36
Oceń firmę
pierwszy
Brak opinii
Hotel Hetman