Czy warto mieć podpisaną umowę SLA?

Powiązane firmy w katalogu

Ośrodek Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Bemowo
Ośrodek Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Bemowo świadczy kompleksowe usługi w zakresie sportu i rekreacji, między innymi poprzez organizację zajęć sportowych, zawodów oraz imprez rekreacyjnych, popularyzację sportu oraz
Paulina Biernat Trenerka rozwoju osobistego
Paulinabiernat.pl to firma oferująca usługi z zakresu rozwoju osobistego oraz coachingu, które mają na celu polepszenie jakości życia klientów. Jej właścicielka to dyplomowany psycholog oraz trener rozwoju osobistego,
Szkoła językowa Lang LTC
Lang LTC to istniejąca od wielu lat na rynku szkoła językowa, która w swojej ofercie posiada grupowe kursy języka angielskiego oraz indywidualne kursy języków takich, jak angielski, niemiecki, hiszpański, włoski, a także wiele
Imeso
Imeso.pl to obecna na rynku od wielu lat firma, która łączy w sobie zalety serwisu oraz sklepu internetowego. Jej oferta przeznaczona jest przede wszystkim dla gabinetów medycyny estetycznej oraz salonów urody, choć z

Czy warto mieć podpisaną umowę SLA?

Umowa SLA powoli staje się standardem wśród firm, którym zależy na usługach wysokiej jakości. To rodzaj zabezpieczenia, dzięki któremu klient decydujący się na daną usługę ma pewność, że na wypadek awarii będzie miał zagwarantowane wsparcie w naprawie błędu, w określonym terminie.

Co zawiera umowa SLA?
Termin SLA to skrót od angielskich słów Service Level Agreement, które stosowane są w odniesieniu do gwarantowanej jakości świadczonych usług. Innymi słowy, taka umowa określa na jakich warunkach i na jakim poziomie dostawca będzie realizował usługi. Takie umowy są najczęściej stosowane w branży usług informatycznych, gdzie pewne systemy często dopiero na etapie eksploatacji wykazują gdzie potrzebna jest optymalizacja.
Każda umowa tego typu wygląda inaczej, ponieważ warunki są zazwyczaj negocjowane pomiędzy stronami. Na przykładzie Argonium - Agencja SEO ,  która oferuje taki rodzaj umów swoim klientom, można jednak wyszczególnić kilka najważniejszych elementów. Umowa SLA obejmuje takie aspekty jak tryb monitorowania i raportowania. Bardzo istotny jest również czas reakcji na awarię oraz czas naprawy błędu. Umowa powinna również w jasny sposób określać sposób zgłaszania awarii, a także zakres wsparcia, który zapewnia dostawca.

Dlaczego warto mieć umowę SLA?
Firmy, które decydują się na podpisanie umowy SLA, zazwyczaj chcą mieć pełne wsparcie, aby skoncentrować uwagę na głównej działalności biznesowej, nie martwiąc się resztę.
Wystarczy zgłosić awarię dostawcy, a ten w określonym w umowie terminie zajmie się jej naprawą. Brak takiej umowy może skutkować długim oczekiwaniem w kolejce zgłoszeń i brak pewności, że znajdzie się ktoś, kto skutecznie usunie błąd. Nie warto również zapominać o tym, że taka naprawa bez umowy SLA może być bardzo kosztowna. Nie chodzi tylko o koszty wynikające z naprawy awarii, ale również takie które możemy ponieść z uwagi na niedostępność usługi przez dłuższy czas, np. sklepu internetowego, który w tym czasie mógłby generować zysk.

Komentarze odwiedzających (0)

Napisz swoją opinie w komentarzu

Twoja ocena całościowa:

Zobacz również

Kłopotowskiego 36
Oceń firmę
pierwszy
Brak opinii
Hotel Hetman
Al. Jerozolimskie 247 Ochota
Oceń firmę
pierwszy
Brak opinii
Przyczepą przez Świat - wynajem przyczep
Długa 18/20 Śródmieście
Oceń firmę
pierwszy
Brak opinii
Europejski Dom Spotkań Młodzieży